Väse-Fågelviks församling

Här finns många mötesplatser för gammal och ung både i de två vackra kyrkorna, Sockenstugan i Väse och i Mariagården i Skattkärr.

Öppen förskola, Skattkärr

Sångstund, fika och lek i vår fina lekhall. Onsdagar 10.00-13.00 med sångstund ca 11:30 Varmt välkomna!

Välkommen på gudstjänst

Vi önskar er varmt välkomna på gudstjänst och andakt i våra kyrkor. Under perioden mellan Trettondagen och Palmsöndagen firar vi de flesta av våra gudstjänster i Väse sockenstuga och på Mariagården. Här hittar ni månades gudstjänster.

Sopplunch, Sockenstugan vid Väse kyrka

En tisdag i månaden kl. 12.00 i Sockenstugan vid Väse kyrka serveras det soppa och samvaro. Nästa tillfälle är 19 mars. Varmt välkomna!

Skaparverkstad i Mariagården

Välkomna till skaparverkstad på Mariagården Fredagar udda veckor kl 13.00-15.00. Start våren 2024: 2/2, avslutning 17/5.

En prydnadsängel står bredvid ett dopljus.

Andakter på Granberga Vårdboende

Välkomna till andakt och samvaro på Granberga vårdboende i Väse. Vi firar andakt ungefär en gång i månaden under våren 2024.

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

Körer i Väse-Fågelviks församling

Kom och sjung i kör! Vi har körer för alla åldrar, små som stora! Kontakta respektive körledare för mer info

Barn och ungdom Väse-Fågelvik

Välkommen till våra körer, barngrupper, rytmik, öppen förskola med mera! Vi drar igång terminen i vecka 4. Sedan har våra körer, babyrytmik och öppna förskola har sportlov v 9,

Församlingsliv i Mariagården

Mötesplatser

Här är alla välkomna! Café, soppa, ett trevligt samtal - att göra saker tillsammans blir nästan alltid roligare.

Kontakta Väse-Fågelviks församling

Tel: 054-14 14 00, e-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Karlstad. Besöksadress: Alphyddavägen 2, 656 72 Skattkärr

Om Östra Fågelviks kyrka

Östra Fågelviks kyrka är den tredje i det området. Den byggdes 1715 och är en barockkyrka. Den liknar många kyrkor i Värmland. Den har ett brett kyrkorum, tresidigt avslutat i öster, med ett torn i väster och en sakristia mitt på.

Om Väse kyrka

I Väse socken ligger en av våra stora landsbygdskyrkor. Stor och rymlig är den så många får plats i kyrkbänkarna.

Om Mariagården, Skattkärr

I Mariagården i centrala Skattkärr hittar du Väse-Fågelviks församlings öppna förskola, sopplunch en gång i veckan och musik för de små.