Till innehållet Till undermeny

Asarum-Ringamåla Församling

Asarum-Ringamåla församling består geografiskt av orterna Asarum, Svängsta och Ringamåla. Församlingen delas in i en församlingsverksamhet och en begravningsverksamhet och har ca 30 medarbetare. Asarum Ringamåla församling har som ledord ”öppna dörrar, öppna händer och öppet hjärta”.

Oktobernatta

En insamlingskväll med Välgörenhetskonsert den 24 oktober kl.17-20.00 på HJÄRTAT, Solsta Towers och i Asarums kyrka. Kolla in programmet för mer info.

Luciakören

Vill du vara med och sjunga på Luciakonserten? Nyfiken, klicka här!

Servering & Gudstjänster i Allhelgonatid

Välkommen att fira ljusandakt och minnesgudstjänst under allhelgonahelgen. På fredag 1 nov och lördag 2 nov är ni välkomna på korvgrillning, kaffe och samtal. Se mer information om tid och plats här

FAMILJEDAG med korvgrillning

Här kommer ett tips dit alla är välkomna men barnen är särskilt i fokus: Familjedag på höstlovet 28 oktober. Boka redan nu för detta vill ni inte missa 🎵🥁🌭🎨💒

Asarum – Ringamåla församling söker komminister

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Du som kommer till oss längtar efter att vara delaktig i församlingens arbete med att fördjupa gudstjänstlivet och att bygga församling.

Veckans gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Asarum-Ringamåla församling. Stilla Mässan firas varje torsdagskväll i Asarums kyrka. Ni hittar alla kommande gudstjänster i kalendern längst upp till höger på sidan.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Asarum-Ringamåla församling har ett rum och ett sammanhang för livets olika skeden. Här delar vi glädje när någon döps, konfirmeras och när ett par vigs, men också sorgen när vi begraver en vän eller anhörig.

Välkommen till oss i Asarum-Ringamåla församling.

På gång

Här kan ni läsa vad som är på gång i församlingen under hela månaden samlat på ett och samma ställe.

Kommande musik

Här kan ni se alla kommande konserter och gudstjänster med extra musik.

Öppen dörr på HJÄRTAT i Asarum

En mötesplats för alla åldrar. På tisdagar finns mellis, läxhjälp & spel. - Ingen Anmälan!

Samtal

Ibland behöver man få prata med någon...

Idealitet - Hjärtats händer

Det finns många sätt att engagera sig för andra människor i församlingen. Vi kan alla bidra med dem vi är på olika sätt. Du är viktig - engagera dig ideellt!

Kyrkogårdarna

Det finns två kyrkogårdar i Asarum-Ringamåla församling Asarums kyrkogård och Ringamåla kyrkogård

Kyrkor

Välkommen till Asarum-Ringamåla församling tre kyrkor! Här har människor i generationer mött Gud genom gudstjänster, kyrkliga handlingar, konserter, etc. Här kan du stanna till i tystnad och stillhet och tända ett ljus.

Viktig information

angående erbjudande från privat gravskötselföretag.

Medlem i Svenska kyrkan

Alla som döps blir medlemmar i Svenska kyrkan. Det går också bra att ansöka om medlemskap hos den församling där man bor. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen.

Om väskförbudet och Svenska kyrkan

Polisens beslut att införa ett väskförbud på större evenemang i Sverige omfattar i dagsläget inte gudstjänster och konserter i kyrkan.

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

Gemensam församlingsinstruktion

Öppna dörrar, öppna händer och öppet hjärta!