Foto: Lotta Sundberg/IKON

Medlem i Svenska kyrkan

Alla som döps blir medlemmar i Svenska kyrkan. Det går också bra att ansöka om medlemskap hos den församling där man bor. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Filmer om kristen tro

På flera av sidorna om kristen tro finns korta filmer där människor berättar om exempelvis trosbekännelsen och nattvarden. Här är alla filmerna samlade.

Inträde

Fyll i inträdesblanketten som finns för nedladdning nedan och skicka till församlingsexpeditionen i Asarum. Du kan även formulera dig fritt i ett vanligt brev. Vi tar sedan kontakt med dig!
Klicka här för att ladda ned en Inträdesblankett
eller fyll i den nedan:

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella

Utträde

Om du vill lämna Svenska kyrkan kontaktar du församlingsexpeditionen, se kontaktuppgifter och öppettider nedan och begär en blankett för utträde. Du kan också skicka en personligt undertecknad begäran i ett vanligt brev.

Det är viktigt för oss att veta varför du väljer att lämna Svenska kyrkan och att du är medveten om vad du stödjer genom din kyrkoavgift. Räkna ut just din kyrkoavgift i kyrkoavgiftsuträknaren i det lila fältet nedan och se samtidigt vad dina pengar går till!

Expeditionen

Öppettider: