Öppen dörr på HJÄRTAT i Asarum

Vår lilla lokal mitt i byn, tvärs över Coop Asarum på Storgatan 28.

Öppet under hösten på Hjärtat mitt i byn!

Tisdagar & Torsdagar mellan kl 13.00-16.00
En mötesplats för alla åldrar.
Kom in en stund för gemenskap, prat och fika.

Tisdagar - Drop-in

från kl 13.15 på HJÄRTAT
Kom och häng med oss, här finns mellis, läxhjälp & spel.
- Ingen Anmälan!

Till Hjärtat är man alltid välkommen!
HJÄRTAT ligger på Storgatan 28 i Asarum, mitt över Coop.

Namnet HJÄRTAT
När vi skulle ge namn på vår nya lokal antog Kyrkorådet Roland Åkessons förslag, som var "Hjärtat". Lokalen ligger centralt i byn på Storgatan och församlingens ledord lyder "Öppna händer, öppna dörrar och öppet hjärta", så det fanns många rätt i det förslaget!

Roland berättar varför han valde namnet HJÄRTAT.
För ett par år sedan drev det omkring en herrelös katt utanför hans bostad och på nyårsafton då smällare och raketer ven mellan husväggarna fick katten beskydd hos Roland. Roland och katten gillade varandra så han fick stanna kvar och en vänlig granne visade också omsorg och såg till att katten blev kastrerad. Katten fick ett hem och fick namnet "Lilla hjärtat".
Roland berättar varmt om sin skyddsling och det råder ingen tvekan om att det finns ett hjärta mellan honom och katten.

Välkomna in på HJÄRTAT !

Foto: Freevector i www.vecteezy.com