Kyrkor

Kyrkorna är öppna i samband med gudstjänst, se kalendern. Vreta klosters kyrka och Allhelgonakyrkan kan man besöka även andra tider. Läs mer om kyrkorna nedan!

Vreta klosters kyrka

Vreta klosters kyrka är en medeltidskyrka där gudstjänst firas varje söndag och kvällsmässa varje torsdag. Vreta klosters kyrka passar bra för dop, vigsel och begravning.

Allhelgonakyrkan

En modern kyrka där vi firar gudstjänst varje söndag. Varje onsdag firas morgonmässa kl 9.00. Den passar också bra för dop, vigsel och begravning. I samma byggnad finns också Stefansgården – församlingsexpedition, kontor och samlingslokaler.

Flistads kyrka

En medeltidskyrka och församlingens minsta kyrka. Här firas gudstjänst varannan söndag och de flesta större helgdagarna. Den passar också bra för dop, vigsel och begravning.

Ljungs kyrka

Ljungs kyrka är församlingens största kyrka och används framför allt till musikgudstjänster.

Stjärnorps kyrka

Kyrkan är inrymd i södra flygeln till Stjärnorps slottsruin. Här firas gudstjänst varannan söndag och de flesta kyrklig helgdagarna. Passar också bra för dop, vigsel och begravning.

Kyrkogårdar och gravrätt

I Vreta klosters församling finns det fyra kyrkogårdar: Vreta kloster, Stjärnorp, Ljung och Flistad.