Foto: Anette Steen

Läs om det som är aktuellt i församlingen just nu.

Flistad Café

Nästa träff är tisdag 27 februari kl 14.00.

Byalagets hållbarhetsarbete i bygden utsetts till Linköpings kommuns miljö-och naturvårdsstipendiat 2023.

Medverkar gör Bengt Larsson och Magnus Kempe från Byalag 1050 Hållbarhetsgrupp.

Varmt välkommen!

Vi har uppdaterat församlingsinstruktionen. Du hittar den här:

Kalender

Här finns en kalender över det som händer i Vreta klosters församling och är öppet för alla.

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.

Vreta klosters kyrka

Vreta klosters kyrka är en medeltidskyrka där gudstjänst firas varje söndag och kvällsmässa varje torsdag. Vreta klosters kyrka passar bra för dop, vigsel och begravning.

Swisha kollekten

Ordet kollekt kommer av latinets ”insamling” och har förekommit i kyrkan i flera hundra år. Nu kan du swisha ditt bidrag till Svenska kyrkans kollekt.

Församlingstidningen Kyrkbacken

Fyra nummer per år delas ut till alla hushåll i Vreta kloster-området.