Hand som håller ordlappar. Hand som håller en lapp med texten: ring till en vän. Händer som håller i en mobil med foto på ett barndop.

Samtalsstöd

Behöver du stöd för att möta det svåra i livet? Du är garanterad tystnadsplikt och avgiftsfria samtal utifrån dina förutsättningar.

Behöver du någon att tala med?

Kontaktinformation finns i listan längst ner.

Ring, skicka sms eller mail för att boka en samtalstid.

Tänk på att det bara är präster och diakoner som har tystnadsplikt när du kontaktar församlingen. Lämna inte mer än nödvändig information innan samtalet med diakonen eller prästen påbörjats.

Vi prioriterar att finnas till för alla som behöver få någon att tala med.

Chatt för dig mellan 12 - 25 år

Svenska kyrkan har särskilt utbildade Nätvandrare du kan tala med om allt. Se mer information nedan med länk till chatten som är öppen måndagar och onsdagar klockan 19 - 22.

Kontakta en präst under helger och nätter

Behöver du någon att tala med mer akut utanför vanlig kontorstid och helg nås Jourhavande präst Ring, chatta eller skriv ett digitalt brev. Tystnadsplikt. Utan kostnad.

En vän visar alltid kärlek, en broder är till för att hjälpa i nöden.

Ordsp 17:17

SAMTALSSTÖD PÅ WEBBEN