Fem byggnader med församlingshem. Marsiapntårta med kaffekoppar.
Foto: Titti Fabritius

Hyra lokal

För dopkalas, vigsel, minnesstund och födelsedagar m.m. finns möjlighet att hyra ett församlingshem.

Behöver ni en rymlig lokal?

Det finns möjlighet att hyra lokal hos oss för att kunna få god plats för dopkalaset, minnesstunden, vigseln eller födelsedagen etc. Vi har församlingshem som erbjuder bra ytor, sittplatser med rymliga bord och välutrustade kök.

Det går att hyra hela eller delar av lokalen - se nedan!

Bokning av lokal

Det går att boka lokal antingen direkt hos någon av våra innevaktmästare eller hos vårt kansli på Sveagatan 7 i Vara - se kontaktinformation nedan.

TAXA FÖR UTHYRNING AV FÖRSAMLINGSHEM

• ”Stora salen”: 800 kr
  • ”Lilla salen”: 500 kr

Vid hyra av stora salen i församlingshemmet ingår även den lilla salen samt köket.

Vid hyra av lilla salen ingår även hyra av köket.

Relger vid hyra av våra lokaler

Alla vill komma till en ren och snygg lokal! Därför ska lokalerna lämnas i samma skick som när den tillträddes.

Efter hyrestillfället ska lokalerna lämnas grovstädade. Det betyder välstädat men inte våttorkat, med undantag för spilld dryck eller liknande, det ska torkas upp.

Skulle oturen vara framme och något går sönder, meddela oss snarast möjligt.

Utebliven städning debiteras med 2 000 kr.

Vid samlingar efter konfirmation och begravning utgår hyra med 50 % rabatt för medlemmar i Svenska kyrkan.

Vid dop utgår ingen kostnad för församlingshem.

boka lokal

Församlingskansliet i Vara hjälper dig med bokning av lokal.

Direkttelefon: 0512-79 72 80

Besöksadress: Sveagatan 7, Vara