Turinge-Taxinge församling

Tack för att du är medlem! I vardag och helg, glädje och sorg finns vi här för varandra. Välkommen till Svenska kyrkans alla sammanhang i Nykvarn! Vi erbjuder även finsk verksamhet. #närlivethänder

Verksamheter

I församlingen finns något för alla. Stora som små. Varmt välkommen!

Gudstjänster februari, mars & april!

Varmt välkommen till våra söndagsgudstjänster, morgonmässor, veckomässor, lunchbönen tillfällen under februari, mars och april 2024. OBS! Ändringar i kalender kan ske!

Korsvandring

Pilgrimsvandring i Nykvarn 29 mars kl. 10.15. Tillsammans går vi Golgatavandring från Herrgården till Nykvarnskyrkan där det är Långfredagsgudstjänst kl. 11.

Påsklovsskoj onsdag 3 april (åk 1-6).

FULLBOKAT! Onsdag 3 april mellan 9-16 på Herrgården, Allévägen 1. Vi kommer att pyssla, bjuda på lunch och se på film. Om vädret tillåter blir det utelek.

Ikonmålning

Vill du måla din egen Ikon? 20 och 27 april får du chansen att lära dig med om ikoner och prova måla din egen.

Lunchmusik i Nykvarnskyrkan

Varannan onsdag kl. 12.00 i Nykvarnskyrkan är det lunchmusik. Rabatterat fikaerbjudande på Kafé Änglagott.

Lunchbön i Nykvarnskyrkan

Tisdag - fredag kl.12.00. En stilla stund i ro med plats för bön, stillhet, musik och ljuständning.

Barndag på Stjärnholm 14/5

Välkommen till en festdag där barnen står i centrum! En härlig dag för barn upp till ca. 6 år med ledare och förälder (eller annan vuxen).

Tillsammans-helg, 30 aug-1 sept, 2024. Kostnadsfritt

Följ med och tillbringa en helg i Stjärnholms vackra slottsmiljö. Här får du skapa fina minnen, delta i olika aktiviteter, äta god mat och sova i slottsmiljö.

Tidningen Livet

I "Livet" hittar du bl.a. temaartiklar, information om grupper och verksamheter samt kalendarium för gudstjänster och konserter.

Loppan- Second hand-butik

Har flyttat från Herrgården till Trädgårdsvägen 6, i Nykvarn. OBS! Loppan håller stängt tillsvidare pga. renovering. Under denna tid tar Loppan tacksamt emot vuxenkläder, packa kläderna i papperspåsar ej säckar.

Ställa ut och njut av konst på Kafé Änglagott och i Nykvarnskyrkan

I samarbete med Nykvarns kommun har vi konstutställningar på Kafé Änglagott och i Nykvarnskyrkan.

Kafé Änglagott

Välkommen till Kafé Änglagott i Nykvarnskyrkan. Ett kafé med en öppen dörr till en öppen kyrka. Öppet mån-fre kl. 10-16. Lör. 10-15. Söndag stängt. V.30, 2024 stängt!