Till innehållet Till undermeny

Svedala församling

Sedd - Hörd - Bekräftad

Höstens konserter & musikgudstjänst

Välkommen på våra konserter och musikgudstjänst.

Lediga tjänster

Svedala församling söker organist/kyrkomusiker A-nivå 100%.

Pride i Svedala församling

Under året kommer Svedala församling hbtqi-certifieras med Regnbågsnyckeln. Regnbågsnyckeln är en märkning för Svenska kyrkan som visar att förtroendevalda och medarbetare i en församling genomgått en processmodell för en mer inkluderande kyrka och har viljan att arbeta aktivt för mångfald och öppenhet.

Varmt välkommen till våra gudstjänster.

Sopplunch

Våra hemlagade soppor serveras med bröd, smör och ost samt kaffe/te och kaka. Välkommen till våra soppluncher i Svedala församlingshem, torsdagar kl. 11.30-13.

Ett välsignat bröllop

Vigselakten är en symbolhandling där vi som par lovar att vi vill älska och satsa helhjärtat på varandra hela livet. Med äktenskapet vill vi fästa vår gemenskap i något som är mer hållbart och pålitligt än våra flyktiga känslor. Vi ber att kärleken alltid ska finnas mellan oss i våra liv. Gud är kärleken och all kärlek har ytterst sitt ursprung i Gud.

Frivilligarbete

Om du vill engagera dig i kyrkan och församlingen så finns det möjligheter. Genom frivilligarbetet blir våra verksamheter bättre och vår förhoppning är att Kristus blir ytterligare synliggjord i vår församling.

Musikverksamhet

Musikverksamheten i församlingen är förhållandevis väldigt bred och vi är mycket glada att presentera ett stort utbud av körer som passar alla smaker och åldrar.

Villerkulla

Lördagsöppet för dig och dina barn.

Regnbågens förskola

Regnbågens förskola är vackert belägen bredvid Svedala kyrka.

Kyrkhälsning

Läs vårt senaste nummer här!

Begravningen ett sätt att säga farväl

Begravningsgudstjänsten i Svenska kyrkan fungerar som en ritual för avsked. Den kan bli en akt av kärlek till den avlidne. Där kan vi tacka för vad den döde givit oss.

Våra kyrkor

Svedala församling har fyra kyrkor och ett kapell. Välj ovan för att läsa mer.

Dop

Dopet är en högtid som är förknippad med en djup glädje. Detta oavsett om det är ett barn eller en vuxen som döps.