Ett stort rum med limträbalk i taket och fönster längst hela ena sidan och fönster och altandörr på andra sidan. Trägolv och två grupper med möbler.

Orrekullagården

I Orrekullagården vid Krokeks kyrka hittar du navet för ett rikt församlingsliv i Krokek. Församlingshemmet har en mix av stora ljusa utrymmen för t ex fest och körövning och mysiga rum av mindre modell perfekta för en fika.

Orrekullagården - Krokeks stora sal
Krokeks stora sal ligger i närheten av Krokeks kyrka, ca 2,4 mil från Norrköping. Lokalen har 70 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

Adress: Orrekullavägen 2, 618 34 Kolmården

Krokeks kyrka

Krokeks gamla kyrka som brann ned 1889. Den nya kyrkan i Krokek uppfördes i nygotisk stil 1895–1896, enligt ritningar av Fritz Eckert. 1957 restaurerades kyrkan under ledning av arkitekt Kurt von Schmalensee. och 1984 genomfördes en renovering och tillbyggnad av Norrköpingsarkitekten Guy Sjöwall ritade och ledde detta arbete. Vapenhuset breddades, korets mittfönster togs fram och kyrkan morderiserades med väntrum, toaletter och handikapp anpassades. Det nya teglet för vapenhusets yttre importerades från Danmark. Tel: 011-24 12 00

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.