Om Svenska kyrkan i Norrköping

Ett gott liv för alla. Svenska kyrkan i Norrköping vill medverka till att Norrköping blir en bra plats att leva på, för alla. Vi vill vara där människor är.

Svenska kyrkan i Norrköping har fyra församlingar, Borgs församling, Kolmårdens församling, S:t Johannes församling och S:t Olofs församling. Här finns också Diakonicentrum - DC som är en mötesplats och samtalsmottagning för ungdomar och unga vuxna. I Norrköpings pastorat finns även en kyrkogårdsförvaltningen, som sköter arbetet med alla kyrkogårdar, kapell och Norrköpings krematorium. Tillsammans består Svenska kyrkan i Norrköping av ca 80 000 medlemmar, 26 kyrkor, 23 kyrkogårdar, 7 kapell och flertalet församlingshem och andra verksamhetslokaler.

En präst hälsar på en konfirmand utanför en kyrka

Jobba i Norrköpings pastorat

Vill du skapa goda mötesplatser och göra skillnad i människors tro och liv? Välkommen till oss i Norrköping!

Församlingsinstruktion 2020 i Norrköpings Pastorat

Här kan du läsa eller ladda ner boken Församlingsinstruktion 2020 (FIN) som beskriver hur Norrköpings församlingar och enheter ska arbeta nu och i framtiden.

Glada barn vid en orgel

Årsberättelse för Svenska kyrkan i Norrköping

Vad har hänt i kyrkan i år? Här finns verksamhetsuppföljning och årsredovisning från de senaste åren att ladda hem.

Svenska kyrkan i Norrköping och miljöfrågor

Jorden är en gåva! Vi är alla en del av den och har ett ansvar att förvalta den. Därför arbetar Svenska kyrkan i Norrköping aktivt för en hållbar utveckling.

Samverkanspartners

Svenska kyrkan i Norrköping har värdefulla samverkanspartners. Tillsammans hjälps vi åt att verka som goda krafter och bygga ett gott samhälle för alla.

Överträdelser av EU-lagstiftning

Att rapportera om överträdelser av EU-lagstiftning i ett arbetsrelaterat sammanhang.