Familjemässa i S:t Olai kyrka, foto av Niclas Fasth.

Bli medlem i Svenska kyrkan i Norrköping

Varmt välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan. Här finns alltid en plats för dig.

Så gör du för att bli medlem

Du har säkert någon gång i ditt liv varit i kontakt med Svenska kyrkan vid en av livets stora händelser, som dop, konfirmation, bröllop eller begravning. Du har kanske också stött på oss i din vardag, till exempel på öppna förskolan, på språkcaféet eller i sorgegruppen, på idrottsevenemanget, under någon av våra nattvandringar eller när vi besöker våra äldre på våra äldreboenden. Du kanske har börjat gå på gudstjänst eller träffat någon som är medlem i Svenska kyrkan och då själv funderat på att bli medlem. Det finns allltid en plats för dig i kyrkan och vi är glada att du vill bli medlem!

Ett viktigt medlemskap

Du är alltid välkommen till kyrkan, oavsett om du är medlem eller inte. Som medlem hjälper du Svenska kyrkan att jobba för barn och unga, de gamla och ensamma, flyktingar som behöver hjälp och trygghet, ett gott liv för alla i Norrköping, för en bättre värld, ett väl förvaltat kulturarv och för en gemenskap som alltid inkluderar dig.

För att bli medlem så laddar du ner, fyller i och skriver ut aktuell blankett:

Blankett för inträde i Svenska kyrkan

Blankett för inträde gällande barn under 18 år

Skriv under med ditt namnort och datum och skicka in till Svenska kyrkan Norrköping:

Postadress: BOX 263, 601 04 NORRKÖPING

Om du inte har tillgång till en skrivare så kan du kontakta oss för att få hjälp.

Telefon- och öppettider: mån-fre 09.00-12.00 och 13.00-15.00

E-post: nkp.ac@svenskakyrkan.se

Du kan även skriva en egen anmälan om inträde och skicka in. Din anmälan ska innehålla följande uppgifter:

• För- och efternamn
  • Personnummer
  • Adress
  • Eventuell uppgift om dop
  • Din underskrift

Har du andra frågor gällande ditt medlemskap eller vill bli medlem men inte är folkbokförd i Sverige så är det bara att kontakta oss för att få hjälp!

Vad ger ditt medlemskap?

Ditt medlemskap bidrar till ett gott liv för tusentals människor i Norrköping och ger dig möjlighet att själv dela en stor och god gemenskap.

Om Svenska kyrkan i Norrköping

Ett gott liv för alla. Svenska kyrkan i Norrköping vill medverka till att Norrköping blir en bra plats att leva på, för alla. Vi vill vara där människor är.

Vad händer i kyrkan?

Titta i webbkalendern, ladda ner På gång-bladet eller sök i appen Kyrkguiden för att se vad som händer i Norrköpings pastorat!