Vad ger ditt medlemskap?

Ditt medlemskap bidrar till ett gott liv för tusentals människor i Norrköping och ger dig möjlighet att själv dela en stor och god gemenskap.

• Varje vecka firar vi gudstjänst i våra kyrkor.
  • Varje vecka delar vi glädje och gemenskap.
  • Varje vecka hälsar vi ett litet barn välkommen in i Svenska kyrkan.
  • Varje vecka låter vi kärleken segra när ett par säger JA till varandra.
  • Varje vecka hjälper vi anhöriga att säga farväl.
  • Varje vecka delar vi ut matkassar till ensamstående föräldrar, pensionärer och andra som inte har råd att köpa mat.
  • Varje vecka möter diakoner och präster ungdomar som inte vet hur de ska orka leva vidare.
  • Varje vecka hjälper vi människor som har utsatts för våld och sexuellt utnyttjande.
  • Varje vecka stöttar vi dem som sörjer genom samtal och sorgegrupper
  • Varje vecka träffar vi ensamma pensionärer som bara vill samtala en stund.
  • Varje vecka ordnar vi språkcaféer för nyanlända så de får öva på att prata svenska.
  • Varje vecka samlas föräldralediga mammor och pappor på öppna förskolan för att umgås, sjunga och hitta samhörighet.
  • Varje vecka träffas barn för att sjunga i kör, leka eller spela teater i våra lokaler.
  • Varje vecka träffas vuxna för att sjunga tillsammans i kör.
  • Varje vecka värnar vi om vårt kulturarv genom att omsorgsfullt ta hand om våra kyrkor och kapell.

Varje vecka bidrar du till ett gott liv för många i Norrköping. Och genom ditt medlemskap är du också själv en del av Svenska kyrkans fantastiska gemenskap. TACK!

Familjemässa i S:t Olai kyrka, foto av Niclas Fasth.

Bli medlem i Svenska kyrkan i Norrköping

Varmt välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan. Här finns alltid en plats för dig.

Om Svenska kyrkan i Norrköping

Ett gott liv för alla. Svenska kyrkan i Norrköping vill medverka till att Norrköping blir en bra plats att leva på, för alla. Vi vill vara där människor är.