Vy över samlingssalen i Kimstads församlingshem. Till vänster står ett piano och till höger står långbord med stolar uppställda.
Foto: Matilda Eklöf

Kimstad församlingshem

Välkommen till Kimstads församlingshem. Här möts boulespelare, fikasugna och barngrupper till vardags. Lokalen går att låna för minnesstunder och dopkalas.

Kimstads församlingshem ligger på gångavstånd från Kimstads kyrka, cirka 1,7 mil från Norrköping. Lokalen har 100 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

OBS! Lokalen ska vara tom, släckt och larmad senast 23.00. Detta gäller alla dagar (även på helger) och oavsett hur länge man lånat lokalen.

Adress: Kimstadsvägen, 610 20 Kimstad

Kimstads kyrka

Kimstads kyrka, med anor från medeltiden, anses vara en av Sveriges ståtligaste barockkyrkor. Den känns lätt igen på de båda ryttarfigurerna på takåsen. Enligt legenden föreställer de två prinsar, som kämpade om landets krona år 1060. Det sägs att denna kamp gav socknen namnet Kämpestad och sedan förändrats till Kimstad.

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.