Digitala guider i Norrköping

Nu har Norrköpings pastorat tagit fram digitala vandringar där du som vill enkelt ska kunna läsa om vår kyrkor och kyrkogårdar. Guiderna går att komma åt både via webbläsaren, i mobilen och via appen Kyrkguiden.

Ta del av vandringen

De digitala guiderna hittar du på guidens webbplats som du når genom att klicka på någon av kyrkpuffarna listade här nedanför.

Det går också att komma åt guiderna via appen Kyrkguiden. Ladda ner appen, gå in på den kyrka du vill se och välj alternativet ”panorama.” Mer om hur du laddar ner appen kan du läsa i puffen som ligger längst ner på denna sida.

Så gör du

Att använda den guidade vandringen är enkelt. Gå in på länken till vandringen i puffen eller via appen. Öppna vandringen och klicka dig runt via menyn till vänster i bild eller klicka dig runt med pilarna på skärmen.

De platser som har mer information kopplad till sig är markerade med en blå informations-ikon. Klicka på ikonen för att läsa mer om den aktuella platsen eller föremålet.

Guidad vandring av Kimstads kyrka och kyrkogård

Kimstad kyrka är en av landets ståtligaste barockkyrkor. Norrköpings pastorat har tagit fram en digital vandring där du kan läsa om kyrkans och kyrkogårdens historia. Vandringen går att komma åt både via webbläsaren, i mobilen och via appen Kyrkguiden.