En röd stuga med tegeltak syns i mitten av bilden. Till höger syns en flaggstång.  Runt stugan syns grönska och i bakgrunden syns ett kyrktorn.
Foto: Matilda Eklöf

Borgs kyrkstuga

Mitt i lummig grönska, bredvid populära Borgs kyrka, ligger den lilla röda kyrkstugan. Här möts alltifrån gudstjänstfirande och dopfamiljer till konfirmander och sorgehus. Lokalen går att låna för dopkalas och minnesstund.

Borgs kyrkstuga ligger på gångavstånd från Borgs kyrka, cirka 7 kilometer från Norrköping. Lokalen byggdes 1990 efter att den tidigare kyrkstugan brunnit ner. Det är en välanvänd och älskad lokal.

Lokalen har 50 sittplatser och det finns ramp till dörren och HWC med gamla mått. Det finns tillgång till kök med kylskåp (dock ingen frys) och mikrovågsugn, kaffebryggare, vattenkokare samt ett fåtal barnstolar. Parkering finns.

OBS! Lokalen ska vara tom, släckt och larmad senast 23.00. Detta gäller alla dagar (även på helger) och oavsett hur länge man lånat lokalen.

Viktig information

Vattnet i lokalen kommer från egen vattenkälla och alltså inte kommunalt vatten. Det är fullt tjänligt men kan periodvis variera i doft och missfärga glas och porslin.

Adress: Borgs kyrka, 605 97 Norrköping

Borgs kyrka

Borgs kyrka är en typisk sengustavianska kyrkobyggnad med ett stort ljust kyrkorum och sparsam utsmyckning. Den enkla kyrkan och den vackra kyrkogården har gjort den till en populär dopkyrka.

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.