Foto: Paula Jessen Andrée

Fågelbergsträffen

Andakt,lunch och föredrag, torsdagar kl 12.00 i Fågelbergskyrkan, Östra Falkgatan 9.

Fågelbergsträffen

Torsdagar kl. 12-14 i Fågelbergskyrkan (Östra Falkgatan 9).

Alla daglediga är välkomna till andakt, lunch och föredrag.

Vid frågor om mat och program kontakta Anna Sophia Bonde. Om du önskar vegetariskt, laktos - eller glutenfritt - så hör av dig på måndagen innan så ordnar vi ett bra alternativ till dig.

Pris för lunch: 80 kr/gång. 750 kr för terminskort.

Kontaktperson: Anna Sophia Bonde

annasophia.bonde@svenskakyrkan.se

0738-520475

Program Fågelbergsträffen

Vårutflykt 29 maj

Utflykt till Antens kapell, Nossebro marknad och Vänersborgs muséum. Sista anmälningsdag är 1 maj till Ulrica Kardborn eller Marcus Bengtsson. Kostnad 650 kronor.

Temakväll 19 mars 2024 - Svensk skola igår och idag, om jämlikhet, kunskap och ideologisering

Temakväll i Stensjökyrkan : Svensk skola igår och idag -om jämlikhet, kunskap och ideologisering Tisdag 19 mars 2024 kl 18:30. Stensjökyrkan.

Ljus i skogsglänta

Pilgrimsvandring 1 april 2024

1 april 2024 från Kållereds kyrka kl 12. Avslutas med Emmausmässa i Fågelbergskyrkan kl 16.00. Tema: Möte med den Uppståndne. Ingen anmälan.

Temakväll 16 april 2024 - ”Europaparlamentsvalet – vad ska det vara bra för?”

Temakväll i Stensjökyrkan : ”Europaparlamentsvalet – vad ska det vara bra för?” Tisdag 16 april 2024 kl 18:30. Stensjökyrkan.

Oblat

Secret Church 2 maj kl 16.30

Fågelbergskyrkan 2 maj kl 16.30-20.00. En öppen kväll för den som så önskar att pröva på att leva sig in i vad det kan innebära att vara kristen och kyrka i ett sammanhang/land som motarbetar och förtrycker kristna systrar och bröder.

Temakväll 7 maj 2024 - Ukraina och Ryssland

Temakväll i Stensjökyrkan : Ukraina och Ryssland - historien om en ojämlik relation Tisdag 7 maj 2024 kl 18:30. Stensjökyrkan.

Varnhems kyrka

Församlingsresa 10-12 maj

Utflykt till Varnhem, Kata gård, Husaby kyrka, Lundsbrunn med omnejd 10-12 maj. Anmälan senast 15 april (först till kvarn endast 50 platser). Församlingsresan är en del av Stensjökyrkans 50-årsjubileum.

Vårutflykt 29 maj

Pilgrimsretreat 6 juni Kållereds kyrka - Fågelbergskyrkan

Pilgrimsretreat med gemensam vandring från Kållereds kyrka, tyst retreat i Fågelbergskyrkan under eftermiddagen. Torsdag 6 juni ca kl 9:00-18:00. Pilgrimstema. Anmälan senast 28 maj 2024 (du blir kontaktad om du kommit med eller får stå på väntlista)

Konfirmander paddlar kanot.

Stensjön

I Stensjöns församling finns en stor öppenhet för att diskutera angelägna samhällsfrågor och mod att tala det som kan uppfattas som kontroversiellt. Navet i församlingslivet är högmässan klockan 10 varje söndag. Det finns också ett rikt musikliv där fler än 200 körsångare möts varje vecka i någon av de två kyrkorna, Stensjökyrkan och Fågelbergskyrkan.