Foto: Gustaf Hellsing

Samtalsgrupp för kvinnor

Tisdagar (ojämna veckor) kl 18.30-20.30 i Stensjökyrkan, församlingssalen. Se kalendern för information. Vi samlas kring en enkel fika och samtalar om existentiella frågor, lyssnar reflekterar tillsammans.

Samtalsgrupp för kvinnor

Varmt välkommen till samtalsgrupp i Stensjökyrkan, församlingssalen, för kvin­nor i alla åldrar!

Gruppen är icke-konfessionell och öppen för alla obe­roende av religionstillhörighet och livs­åskådning, med utrymme för var och en att tala om sina erfaren­heter och tankar samt att lyssna och reflektera. Vi samlas kring fika och samtalar om existentiella frågor, lyssnar reflekterar tillsammans.

Grunden är trygg­het, tillit och vetskapen om att det jag säger stannar i gruppen, och det skall finnas plats till båda stora och små frågor, även funderingar om andliga erfarenheter, tro och tvivel. Om vi kommer att utgå från något tema eller inte bestämmer gruppen tillsammans.

Ansvarig för gruppen är Ulrica Kardborn.