Foto: Alex Giacomini /Ikon

Lediga tjänster

Välkommen att söka jobb hos oss. Annonserna för tjänster i Lunds stift finns nedan i pdf-format eller som länkar till församlingens webbplats alternativt direkt till rekryteringsbyrån. Du finner även länk till tjänster i resten av Svenska kyrkan.

Annonsera - instruktioner

Alla pastorat och församlingar i Lunds stift kan kostnadsfritt få publicerat platsannonser på Lunds stifts webbplats. Skicka annonsmaterialet till linda.gustafsson2@svenskakyrkan.se, som länk till digital annons på er egen webbplats eller hos rekryteringsfirma. Digitala annonser delas även på Lunds stifts Linkedin-sida.

Har ni inte möjlighet att själva lägga upp annons på er webbplats, går det bra att skicka en PDF-fil. Då kan den tyvärr inte delas på stiftets Linkedin-sida.

Räkna med ett par arbetsdagar innan tjänsten syns på stiftets webbplats och Linkedin.

Så här söker du

Att söka anställning som präst

Så här går det till att söka en anställning som präst i Svenska Kyrkan.

Arbete som diakon

Att söka anställning som diakon

Här kan du hitta information om hur det går till att söka anställning som diakon.

Vikariera som präst

Anmäl dig till Vikariebanken för präster.
​​​​​​​Skriv ut, fyll i och skicka anmälningsblanketten nedan till
Lunds stift, att: Eirik Ski
Box 32, 221 00 Lund.

Ladda ner anmälningsblankett för vikariebank präster (pdf)

Ditt namn och kontaktuppgifter kommer att publiceras på Svenska kyrkans intranät under Lunds stift och vikariebanken för präster.

Lediga tjänster i andra delar av Svenska kyrkan

En kvinnlig präst står utomhus med en kaffemugg i handen och samtalar leende med någon.

Lediga jobb i Svenska kyrkan

På den här sidan hittar du en del av alla lediga jobb i Svenska kyrkan. En del församlingar, pastorat och stift publicerar lediga jobb på sina egna webbsidor.

LinkedIn logotyp.

Lunds stift på LinkedIn

Följ Svenska kyrkan Lunds stift på LinkedIn.