Foto: Loney dear - Per Kristiansen, Pernilla Andersson - Peter Knutson och Elin EllyEve Svensson - Stagepool.

Church Keys

Church Keys är ett internationellt projekt som syftar till att fylla underutnyttjade kyrkor med musik, erbjuda spännande spellokaler för både kända och okända artister och att få nya grupper att upptäcka det fantastiska kyrkliga kulturarvet.

Church Keys är ett internationellt projekt som initierats av Dave Stewart Entertainment i England/USA. Syftet är att fylla underutnyttjade kyrkor med musik, erbjuda spännande spellokaler för både kända och okända artister och att få nya grupper att upptäcka det fantastiska kyrkliga kulturarvet.

2019 hade Church Keys premiär i Sverige i Ignaberga kyrka. Projektet i Sverige är ett samarbete mellan Hässleholms församling, Sensus studieförbund och Lunds stift. På grund av pandemin arrangerades inget Church Keys 2020 och 2021.

Church Keys 2022

Trion som uppträdde på Church Keys - Kyrkorock: Elin EllyEve Svensson, Loney Dear och Pernilla Andersson.

Kyrkorock fyllde 1800-talskyrkan

Syftet med Church Keys - Kyrkorock är att fylla underutnyttjade kyrkor med musik, erbjuda spännande spellokaler för både kända och okända artister och att få nya grupper att upptäcka det fantastiska kyrkliga kulturarvet. Förhoppningarna infriades med råge under konsertkvällen i Ignaberga nya kyrka 24 september 2022.