Vidingsjö kyrka

Vidingsjö kyrka är Östergötlands enda vandringskyrka och ligger sedan 1978 naturskönt vid en gammal gård med en bäck och fruktträd.

Kyrkorummet är ljust tack vare de stora glaspartierna på långhusväggarna och det stora västfönstret. Över altarskåpet finns ett korfönster med ett rött kors och blå bakgrund, utformat och tillverkat av glaskonstnären Winfried Baier. På väggen bakom det fristående altaret finns ett altarskåp utfört 1989 av Erland Forsberg.

Kyrkan rymmer 65 personer. I anslutning till kyrkan ligger församlingshemmet med en lokal för 40 personer att låna för minnesstund. Här finns ett fullt utrustat kök med storköksdiskmaskin. Vid kyrkan finns ett 15-tal parkeringsplatser. Lokalerna är handikappanpassade.