Ett glatt barn med rutig mössa gör V-tecknet med båda händerna mot kameran.
Foto: Magnus Aronson/Ikon

Barn & ungdom i Mariakyrkan i Skogås

Vår barnverksamhet är bred och uppskattad. Här är såväl bebisar som större barn välkomna!

Öppen förskola i Mariakyrkan

Torsdagar 10-12 på nedre plan i Mariakyrkan för barn 0-5 år och deras vuxna - varmt välkomna!

Samling för barn i Mariakyrkan i Skogås

Samling för barn (ca 3-10 år) med Godly play, i samband med högmässa i Mariakyrkan

En ung tjej sitter utomhus och skrattar. En kille står bakom henne och viker sig av skratt.

Ungdomsgrupp 13+ i Skogås

Varje torsdag 18:30-21.00 träffas vi i ungdomslokalen i Mariakyrkan i Skogås och myser. Ingen anmälan, ingen kostnad - bara en plats där det är tillåtet att snacka om allt mellan himmel och jord.

Skaparverkstad i Mariakyrkan i Skogås

Välkommen till skaparverkstad för barn i alla åldrar, torsdagar 15.30-17.00 i Mariakyrkan i Skogås.

Juniorerna i Mariakyrkan i Skogås

Juniorerna är en grupp för barn i åk 3-6. Vi samtalar, funderar och skapar i bild och form. Juniorerna träffas tisdagar 16.00-17.30 i Mariakyrkan i Skogås.

Familjemässor i Mariakyrkan

En mässa för små och stora med barnen i centrum. Välkommen att fira familjemässa i Mariakyrkan - nästa tillfälle är 28 april 2024.

Skapanderum & Körhäng

För barn som sjunger i någon av församlingens körer finns möjlighet att umgås, fika och pyssla i anslutning till körövningen.

En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

Ledarutbildning i Mariakyrkan Skogås

Ledarutbildning - en bra chans! Är du konfirmerad? Vill du hitta nya kompisar eller kanske fortsätta vara med andra från ditt läger? Lära dig om allt från hur du talar i en mikrofon till hur du leder en lek eller genomför ett drama? Då är ledarutbildningen något för dig!

Rollspelsgruppen i Skogås

Spela rollspel mitt i Skogås - för dig som är 14 år och uppåt. (14-21 år) Onsdagar 18.00-21.00.

Skolverksamhet i trångsund skogås församling

Trångsund Skogås församling erbjuder förskola och skola att komma på besök, visning eller vandring i Mariakyrkan i Skogås eller Tacksägelsekyrkan i Trångsund.

Vi erbjuder Julvandring, Krubbvisning, Kyrkvandring, Påskvandring, Kyrkdetektiver och besök i kyrkan under Allhelgona- och Påsktid.

För mer info och kontakt, hör av er till:

Sara Johansson, präst
sara.johansson@svenskakyrkan.se

Margareta Johansson, pedagog margareta.j.johansson@svenskakyrkan.se

Om vår barnverksamhet

Det är viktigt att vi ger barnen en miljö som är stimulerande för deras utveckling på alla sätt, både kroppsligt, psykiskt och andligt.

Kroppsligt - Barn behöver röra på sig och träna kroppen.

Psykiskt - Barnen behöver möta nya tankar, umgås med andra barn, träna sina sinnen.

Andligt - Barn behöver få erfara vad bön och gudstjänst är. Detta är församlingens speciella uppgift.