En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Sjukhuskyrkan / studentpräst / FBHO

Svenska kyrkan i Huddinge finns också på sjukhus, häkten och kriminalvårdsanstalter. Vi har även en studentpräst som riktar sig till studerande vid högskolor och universitet. Läs mer om hur vi arbetar för människor som kan behöva extra stöd i svåra situationer.

Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan finns på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Sjukhuskyrkan är ekumenisk och innefattar de olika kristna traditionerna i vårt land. Ansvaret för Sjukhuskyrkan bärs av de lokala församlingarna i sjukhusets närområde.

Studentpräst

För dig som studerar på högskola eller universitet i Huddinge. Vi erbjuder samtal om livsfrågor och tro samt själavårdssamtal i lägen då livet känns tufft och du är ledsen, orolig eller rädd.

Framtiden bor hos oss

Nätverket "Framtiden bor hos oss" samlar distrikt och församlingar i Svenska kyrkan i mångreligiösa och mångkulturella stadsdelar. Hos oss tar det nya samhället och den nya kyrkan form.

Om FBHO

Nätverket "Framtiden bor hos oss" består av församlingar/pastorat i mångkulturella och mångreligiösa områden i Malmö, Skövde, Eskilstuna, Göteborg, Linköping, Norrköping, Borås, Trollhättan, Södertälje, Gävle, Karlstad, Trelleborg, Helsingborg, Örebro, Uddevalla, Uppsala och Stockholm.