Studentpräst

För dig som studerar på högskola eller universitet i Huddinge. Vi erbjuder samtal om livsfrågor och tro samt själavårdssamtal i lägen då livet känns tufft och du är ledsen, orolig eller rädd.

Studentpräst i Flemingsbergs församling

Studerar du på högskola eller universietet i Huddinge och vill komma i kontakt med en präst? Vi finns till för dig som är student och vår studentpräst befinner sig bara ett samtal bort.

På Campus Flemingsberg finns inte mindre än fem högskolor och universietet:

• Södertörns högskola
  • Polishögskolan
  • Röda Korsets Högskola
  • KTH – Kungliga Tekniska Högkolan
  • KI – Karolinska Institutet

Välkommen om du vill boka tid för själavårdssamtal eller kanske bara utbyta lite tankar, bolla någon idé eller få mer information. Ring, mejla eller besök oss i Flemingsbergs kyrka.

Kontakt & information

Baldur Baldursson, studentpräst
070 162 98 21 (endast SMS)
baldur.baldursson@svenskakyrkan.se

Flemingsbergs kyrka – Flemingsbergs församling

Flemingsbergs församling vill vara ett vär(l)dshus med rum för många, med stor gästfrihet där många är med och bidrar. Med Fredens rike som inspiration öppnar vi dörrarna och bjuder in till gemenskap, mat, mässa, sång, samtal och stöd.

Svenska kyrkan i Huddinge

Här finns fyra församlingar: Huddinge, Sankt Mikael, Flemingsberg och Trångsund Skogås församling. Här finns mötesplatser för alla åldrar, gudstjänster, körer, trivselträffar, barngrupper och mycket mer. Välkommen!