Foto: Ikon

Församlingssalar att låna/hyra

I Svenska kyrkan i Huddinge finns ett antal församlingssalar i anslutning till kyrkorna som går att boka i samband med dop eller begravning. Efter dopet eller begravningen kan man samla släkt och vänner för mat eller kaffe och då anlita en cateringfirma. Man kan också ordna allt själv om man hellre vill det. Du kan även hyra lokal för t ex föreningsmöten.

Församlingssal i Flemingsbergs kyrka

Det finns en större lokal att låna/hyra i Flemingsbergs kyrka. I anslutning till lokalen finns ett kök utrustat med porslin, vaser, spis, kaffebryggare, termosar, kylskåp samt diskmaskin. Lokalen är lättillgänglig för rullstol och det finns hörselslinga. Man kan anlita en cateringfirma för mat eller kaffe, eller så kan man ordna med allt själv. Parkering finns i parkeringshus under Flemingsbergs centrum.

Församlingssalar i Klockargården vid Huddinge kyrka

Klockargården är en vit, låg tegelbyggnad som ligger ett stenkast från Huddinge kyrka. I Klockargården finns tre församlingssalar och lokalerna är handikappanpassade.

Församlingssal i Mariakyrkan

Församlingssalen ligger i anslutning till kyrkorummet. I anslutning till salen finns också ett välutrustat kök. Funktionsanpassat. Kyrkorum och församlingssal ligger på entréplan utan trappsteg. Hörselslinga och hörstavar finns.

Församlingssalar i Segeltorps kyrka

Vikväggar gör att Café Mikael kan förvandlas till två mindre rum; Mikael och Marta. Salen Maria ligger i anslutning till, och kan förstora kyrkorummet. Salarna är handikappanpassade. I anslutning till salarna finns kök utrustat med porslin, vaser, spis, kaffebryggare, termosar, kylskåp samt diskmaskin.

Församlingssal i Tacksägelsekyrkan

I anslutning till salen finns ett välutrustat kök. Egen parkering utanför kyrkan. Funktionsanpassat till kyrkorummet. Det saknas hiss till församlingssalen på undervåningen men det går bra att ta sig ner till salen genom att gå runt kyrkan. Hörselslinga och hörstavar finns.

Församlingssalar i Vårby Gårds kyrka

I Vårby Gårds kyrka finns två församlingssalar, Mälarsalen och Blå salen. Kyrkan med sina starka färger och 70-talskaraktär har möjligheter att ta emot många i de rymliga salarna. Parkering utanför kyrkan. I anslutning till salen finns kök utrustat med porslin, vaser, spis, kaffebryggare, termosar, kylskåp samt diskmaskin.

S:t Botvidsgården

I serveringsbyggnaden på S:t Botvids begravningsplats finns gott om utrymme för många gäster.

Vill du boka tid för dop, bröllop eller begravning, eller hyra en av våra församlingssalar, kontakta bokningen.

Bokning av dop, bröllop och kyrklig begravning

Telefon:

Telefontider/öppettider:
Måndag 09:00-11:30
Onsdag 09:00-11:30 + 13:00-15:00
Torsdag 09:00-11:30

Utanför dessa tider går det oftast att nå oss via e-post.

E-post:
huddinge.bokning@svenskakyrkan.se