Ett barn håller upp en sten målad som en regnbåge.

Barn & ungdom i Huddinge kyrka

Här finns öppen förskola, sångskoj, spädbarnsmassage, barnens gudstjänst, fritidsaktiviteter för unga och mycket mera.

Två barn samspelar vid en leksaks-kassaapparat.

Öppen förskola i Klockargården

Vi har öppet på tisdagar och fredagar klockan 09.30-11.00. Lokalerna är stora med massor av plats för lek för både mindre och större barn. Vi avslutar alltid med en sångstund tillsammans.

En bebis sover i famnen på sin mamma.

Spädbarnsmassage i Klockargården

Kurser i spädbarnsmassage för dig som har en bebis som är mellan ca 3–6 månader. Spädbarnsmassagen kan ge dig och ditt barn en fin start i livet.

Sångskoj för barn mellan 3-5 år i Huddinge kyrka

En stund av sång, rörelse och glädje för liten och stor.

Gudstjänster för barn i Huddinge kyrka

I Huddinge kyrka har vi mässa på söndagar och Barnens gudstjänst på torsdagar en gång i månaden.

En flicka sitter och pysslar.

Ensamstående tillsammans!

Kom och ät middag tillsammans med andra barn och deras ensamstående föräldrar. Det blir (mobilfri) gemenskap med enkelt pyssel och mat var tredje onsdag i Klockargården.

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Körer för barn och ungdomar i Huddinge kyrka

Vi erbjuder körer för barn från årskurs 1 upp till högstadie- och gymnasieungdomar. Välkommen att vara med!

Några tonårstjejer sitter utomhus.

Fridlyst - stödgrupper för barn

Om man har det jobbigt hemma kan man behöva prata om det. Det kan vara bra att träffa andra i samma ålder som varit med om liknande saker.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Ungdomsgruppen 14 år och uppåt

Måla, pyssla, baka och göra utflykter. Det är några av alla de aktiviteter som ung­domarna i Svenska kyrkans Unga ägnar sig åt. Ett perfekt tillfälle att träffa nya kompisar!

Skola & kyrka i Huddinge församling

Varför firar vi jul, påsk, pingst och andra högtider? Hur går en begravning till? Hur såg samhället ut när Huddinge kyrka byggdes? Vi erbjuder möjligheter för att ta emot skolklasser vid årets högtider, så väl som för visning av kyrkan och kyrkorummet.