En vit medeltida kyrka. Vita moln på himlen. Kyrkogård i förgrunden.

Raus församling

I Raus församling vill vi tillsammans, utveckla och växa i vårt uppdrag att leva i tillit till Jesus och att förmedla hopp och medmänsklighet. Vi vill vara en öppen, innerlig och växande församling.

Här hittar du en kalender där samtliga gudstjänster och aktiviteter i Svenska kyrkan Helsingborg finns listade.

Raus församling ligger söder om Helsingborg och omfattar ett flertal bostadsområden med skiftande karaktär.

Tre kyrkor

I församlingen finns tre kyrkor. Den medeltida Raus kyrka med anor från 1100-talet, samt Allhelgonakyrkan som invigdes 1928 och Elinebergskyrkan, som invigdes 1966.

Hitta våra aktiviteter

Raus församling är en del av Svenska kyrkan Helsingborg.
Vill du sjunga i kör? Vara med i en samtalsgrupp? Ägna dig åt bibelstudier? Engagera dig som frivillig? I menyn till vänster finns all verksamhet i Svenska kyrkan Helsingborg. Där hittar du våra körer, öppna förskolor, verksamheter för vuxna, information om konserter, adresser till våra medarbetare och mycket mer.

Koordinater till Raus kyrka, Kyrkvägen 1, Råå:

Öppettider finns här.