Älmhults församling

Välkommen till Älmhults församling!

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Barnverksamheten

Arkens grupper, Barnkören och Unga Röster är nu igång med sin verksamhet. Välkommen! Tryck på bilden eller texten nedan för att läsa mer om de grupper vi har. Där kan du även ladda hem pdf-filer med beskrivning av gruppen.

Musik

Älmhults församling har ett rikt musikliv! Under denna rubrik hittar du information om våra körer (Barnkören, Unga Röster, Jubilatekören, Mixturen och Vokalensemblen) och om de konserter som de och gästande musiker och sångare bjuder på. Tryck här för att läsa mer om församlingens musikliv!

Vuxengrupper/Fördjupning

Älmhults församling har flera grupper för vuxna. Alphakurs, samtalsgrupp och diakonigrupp är några av dem. Tryck här för att läsa mer!

Livets högtider - dop-konfa-vigsel-begravning

Under denna rubrik hittar du information om de livshögtider du kan fira i kyrkan, med din församling, släkt och vänner: dop, konfirmation, vigsel och begravning. Tryck för att läsa mer!

Kyrkofullmäktige-Kyrkoråd-Kyrkoherde

Här hittar du information om från församlingens ledning och styrning, t ex verksamhetsberättelser. Tryck för att se mer!