Foto: Samuel Ekstener

Christinae kyrka

Christinae kyrka har en omfattande verksamhet för alla åldrar. Musiklivet är rikt och präglar gudstjänstlivet. Christinae kyrka erbjuder många mötesplatser av olika slag där det finns tillfälle både till gemenskap och fördjupning. Välkommen!

Kyrkan är öppen för dig som önskar en stund av stillhet:

Må, Tis, To och Fr 10.30–13.00, 16.00–19.00
On 10.00-13.00, 16.00-19.00
Lör-Sön   10.00-14.00

Unga körer i Christinae kyrka

I Christinae kyrka finns det körer för alla åldrar.

Någon har knäppt händerna på en blå filt.

Bön & meditation

Bön och meditation är olika verktyg för att bli medveten om att Gud finns i våra liv - mitt i vår vardag. Meditationen är en övning i att stanna upp och öppna oss för Guds tilltal. Det handlar om att bli närvarande i oss själva så att vi där kan möta Guds ständigt kärleksfulla närvaro.

Skrivarverkstan för vana och ovana skribenter

Går du och bär på drömmar, idéer, tankar, åsikter och erfarenheter som du skulle vilja uttrycka i ord?

Körer för vuxna i Christinae kyrka

Välkommen att höra av dig till respektive körledare om du vill sjunga i kör!

Om Christinae kyrka

Här möts människor i olika åldrar alla dagar i veckan – för samtal och gemenskap, kyrkkaffe och mat, musik- och kulturupplevelser, gemensam och enskild andakt – en mötesplats mitt i stan sedan mer än 350 år.

Kontakt - Christinae kyrka

En del av Centrumdistriktet