Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Besöksgrupp

Tycker du att det är ensamt och har svårt att ta dig iväg till en gemenskap. Kanske kan gemenskapen komma till dig istället.

Varbergs församling har en besöksgrupp, där ideella medarbetare har som uppgift att göra hembesök hos en person mer regelbundet.

De vill vara en medmänniska som kan lyssna och dela tankar och samtal om livet.

Kontaka diakon Kristina Holmkvist så förmedlar hon kontakten till besöksgruppen.

• Kristina Holmkvist

Diakon

Mer om Kristina Holmkvist

Hela världen som sitt arbetsfält, men är stationerad i Apelvikshöjds kyrka och ansvarar för det diakonala arbetet där.

Gemenskap

Ibland kan det vara gott att träffa andra, dricka en kopp kaffe eller te och samtala med andra. Kanske lyssna på ett föredrag eller lite musik. Du kanske hellre vill göra något tillsammans med andra. Här kan du utforska och dela livet med någon annan och Gud.