Foto: Daniel Kullenberg

Bryggan 30, butik och café

Fika här eller köp med delikatesser, bakverk, lunch, glass med mera. Du kan också köpa olika saker som tillverkade genom återbruk. Det mest är ekologiskt och Fairtrade.

Bryggan 30 finns på Östra Långgatan 30

Öppettider:

Tisdag-fredag 10:00-17:00
Lördag 10:00-14:00

Arbetsträning och praktik

Bryggan 30, butik och café, är en del av Varbergs församlings diakonala arbete. Här erbjuds arbetsträning och praktik som ett sätt att stödja människor att komma tillbaka till ett arbetsliv och ett viktigt sammanhang. Arbetsträningen sker i Bryggan 30 samt i bageri och verkstad i församlingshemmet där en del av varorna görs. I butiken möter du både de som arbetstränar samt ideella medarbetare som är med och stöttar.

Hållbarhetspris

Bryggan 30 fick Varbergs kommuns hållbarhetspris 2022. Så här lyder motiveringen: ”Med sin handlingskraft och fokus på inte bara social hållbarhet, utan även ekologisk och ekonomisk hållbarhet, är Bryggan – Bryggan 30 en unik och nyskapande verksamhet som inspirerar och väcker intresse även utanför kommunens gränser. Verksamheten bidrar till att skapa bättre förutsättningar för många av kommunens invånare på lång sikt.”

Diakoni

Diakoni är kyrkans omsorg om medmänniskan och skapelsen.

Gemenskap

Ibland kan det vara gott att träffa andra, dricka en kopp kaffe eller te och samtala med andra. Kanske lyssna på ett föredrag eller lite musik. Du kanske hellre vill göra något tillsammans med andra. Här kan du utforska och dela livet med någon annan och Gud.