Sösdala församling

Välkommen till Svenska kyrkan i Sösdala församling och vår hemsida. Vi vill vara en mötesplats där vi möter varandra och möter Gud.

Vi söker komminister. Läs mer om tjänsten här

Konfirmation i Sösdala församling

Du är välkommen att deltaga i konfirmationsundervisningen. Att vara konfirmand är som att bege sig ut på ett äventyr, in i dina innersta tankar och funderingar. Under konfirmandtiden undersöker vi hur det är att vara kristen idag och vad som står i Bibeln. Du får också möjlighet att fundera över det som är viktigt i livet – liv och död, kärlek, vänskap, glädje och sorg, Gud och Jesus. Allt ryms!

Dop i Sösdala församling

Välkommen att döpa ditt barn. I dopgudstjänsten ber vi och tackar för barnet. Vi välkomnar barnet till oss! I dopet får vi höra löftet om att Gud alltid ska finnas med i barnets alla stunder – i glädje och sorg.

Vigsel/Välsignelse i Sösdala församling

Ni är välkomna att viga Er i någon av våra kyrkor. I Guds och alla vittnens närvaro lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Vi ber Gud att välsigna vårt äktenskap och hjälpa oss igenom de svårigheter vi kommer att mötas av i livet.

Begravning i Sösdala församling

Begravningen är ett sätt att säga farväl. När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt att få ta ett sista farväl. I kyrkan gör vi det i en begravningsgudstjänst då vi överlämnar den som dött till Gud.

SÖSDALA FÖRSAMLING

Till expeditionen i församlingen vänder du dig när du vill boka tid för dop eller
vigsel. Här kan du också få svar på frågor om gudstjänster och grupper.
Välkommen att kontakta oss!

Telefontid: Tisdag-Fredag 10-12.

Besökstid: Tisdag-Fredag 10-12.

Besöksadress: Barnekowsgatan 1 i Sösdala.

Telefonnummer: 0451-610 68

Mail: sosdala.forsamling@svenskakyrkan.se

Postadress: Box 68, 282 05  Sösdala

Vill ni komma in i någon av våra kyrkor?!

Foto: Axel & Martin/Ikon

Våra kyrkor är låsta, men vill ni komma in så går det bra att ringa till expeditionen så hjälper vi er med detta. Ring då gärna någon dag innan så blir dett lättare för oss alla. Ni når oss på 0451-61068
tisdag-fredag mellan klockan 10-12.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat tankar och konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

GDPR

Din personliga integritet är högsta prioritet för oss och vill att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar din personliga information.

Klicka på länken om du vill veta hur Svenska kyrkan behandlar dina personuppgifter.

Så här behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter