Dop i Sösdala församling

Välkommen att döpa ditt barn. I dopgudstjänsten ber vi och tackar för barnet. Vi välkomnar barnet till oss! I dopet får vi höra löftet om att Gud alltid ska finnas med i barnets alla stunder – i glädje och sorg.

”Med vår glädje över livets under och ett nyfött barn i våra händer kommer vi till dig som gav oss livet, kommer vi till dig som gav oss livet.”(sv.psalm 383)

Dop i Sösdala församling

Dopet kan ske på en lördag, i gudstjänsten på söndagar och efter gudstjänsten på söndagar. Dop i Sösdala församling kan ske i Brönnestads kyrka, Norra Mellby kyrka samt på Johannesgården i Tormestorp.

Bokning av dop görs på expeditionen, på tisdagar, onsdagar,torsdag och fredagar mellan 10.00-12.00. Telefon 0451-610 68

Det går bra att låna dopklänning av församlingen.

Det är också möjligt att hyra en av församlingens lokaler för eventuell dopfest. Detta kan du boka samtidigt som du ringer för att boka dop.

Har du frågor eller funderingar om dopet och dopgudstjänsten är du varmt välkommen att kontakta församlingens präster:

Kyrkoherde Joakim Blomqvist 0451-600 68

Du kan läsa mer om dopets innebörd och möjligheter på www.dopsajten.se

Välkommen!