Sjung i kör!

Sofia församling har många körer och något för både stora och små med olika musikinriktningar.

Läs om ungdomarna Elvira och Olle som sjunger i kör i Sofia församling. De berättar om gemenskapen, de olika människor de träffar, musikglädjen och att alla är välkomna oavsett vilken musikalisk nivå en befinner sig på. Läs artikeln här!

Barnkörer

I Sofia församling finns det barnkörer för alla åldrar, både i Sofia kyrka och i Sjöstadskapellet.

Cantores Sofiae

Cantores är en avancerad damkör för dig som har sjungit i kör tidigare och läser noter. Kören har en blandad repertoar med klassiskt, folkmusik och nyare musik.

Sjöstadens Ungdomskör

Kör för dig från 13 år och uppåt. Vi sjunger en blandad repertoar och jobbar med att utveckla våra röster.

Sofia Gospel

Sofia Gospels repertoar har sin grund i traditionell och samtida amerikansk gospel och har cirka 70 medlemmar.

Sofia kammarkör

Sofia Kammarkör är en blandad kör för unga vuxna. För sångare med körvana och god notläsningsförmåga.

Sofia Kapellkör

Kören är en blandad kör som har fokus på den klassiska repertoaren och har sitt hem i Sjöstadskapellet. Vi välkomnar sångare med tidigare körvana och god notläsningsförmåga, samt instrumentalister som vill utvecklas vokalt.

Sofia kyrkokör

Sofias största och äldsta kör. För sångare med stor körvana och höga ambitioner.

Sofia Vokalensemble

Sofia Vokalensemble är en ambitiös kör för unga vuxna med cirka 30 sångare. Mycket god körvana krävs.

Sofiakören

Sofiakören är en blandad kör som har en bred repertoar med fokus på sakral musik. För dig med körvana och god notläsningsförmåga.

Stämbandet

Kom och sjung med oss i Stämbandet! En dagkör där alla stämmor är välkomna och trivseln är hög.

Ungdomskören Jubilate

Jubilate är Sofia kyrkas kör för ungdomar mellan 14-19 år. Vi sjunger både klassiskt, pop, folkmusik och annat.

Vitabergskören

Välkommen till Vitabergskören - en blandad kör för alla som älskar att sjunga! Vi övar på måndagar.