Sofia Kapellkör

Kören är en blandad kör som har fokus på den klassiska repertoaren och har sitt hem i Sjöstadskapellet. Vi välkomnar sångare med tidigare körvana och god notläsningsförmåga, samt instrumentalister som vill utvecklas vokalt.

Sofia Kapellkör är en blandad kör med cirka 25 sångare. Vi strävar efter att utvecklas vokalt och att ha god social gemenskap. Kören lägger större vikt på den klassiska repertoaren men blandar också med andra gengrer. Vi sjunger både a capella och med andra instrumentalister. Kören medverkar regelbundet på mässor och konserter i både Sjöstadskapellet och Sofia kyrka. Vi åker också på resor och körinternat.

Kommande konserter under våren 2024:

Vivaldis Gloria, som kommer att framföras tillsammans med orkester och solister i Sofia kyrka söndag 14 april kl 18:00.

Svensk körlyrik - En sommarkonsert med godbitar ur svensk körlitteratur, som kommer att framföras i Sofia kyrka söndag 9 juni kl 18:00.

Under våren 2024 söker kören tenorer och basar. Kontakta körledare Majda Burstedt.

Övning onsdagar kl 18.30-21.15 i Sjöstadskapellet

Anmäl ditt intresse att sjunga i Sofia kapellkör »