Foto: Cecilia Petrini

Musik i Sofia kyrka

Ta det av ett stort och varierat utbud av konserter i Sofia kyrka. Njut av såväl klassiker som nya influenser i text och ton, framfört av församlingens körer och organister samt gästmusiker.

Lördagskonserter i Sofia kyrka med fri entré

Konsert med fri entré kl 16.00 i Sofia kyrka varje helgfri lördag.

Konserter i Sofia kyrka med biljettentré

Till konserter med biljettentré köper du biljett på tickster.com

Musikprogrammet våren -24

Vårens musikprogram finns att hämta i tryckt form i Sofia kyrka och på Borgmästargatan 11. Du kan också ladda ner det som pdf här »

Vänligen notera att det inte är tillåtet med stora väskor i kyrkorummen av säkerhetsskäl. Som ”stora väskor” räknas kabinväskor och uppåt i storlek.

En liten svensk flagga i trä sticker upp bland några lila syrener.

Gåva till Sofia församling

Vet du att du kan ge en gåva i någon annans namn för t.ex. bevarandet av Sofia kyrka, musikverksamheten eller det diakonala arbetet? Det kan vara en insamling till minne av någon som har dött, eller en jubilar som fyller jämnt med redan "har allt". Läs mer här!

På sociala medier

Håll utkik i sociala medier där vi tipsar om kommande konserter och musikevenemang och där du kan se inspelade och livesända musikklipp. Musik i Sofia finns på Facebook och Instagram.