Foto: Christer Tille

Oskarshamns församling

GUD, GLÄDJE & GEMENSKAP Oskarshamns kyrka, Kristinebergskyrkan och Kolbergakyrkan-Barnens katedral.

Dop, bröllop och begravning

Här hittar du information om dop, konfirmation, bröllop och begravning i Oskarshamns församling.

Kontaktvägar till expedition, kyrkogård och personal i Oskarshamns församling.

Här ser du vad som händer i Oskarshamns församling.

Boka dop och vigsel på webben

Se direkt vilka tider som är lediga.

ängel på gravsten 2

Kyrkogårdsförvaltningen i Oskarshamns församling

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för begravningsverksamheten i Oskarshamns församling. Här hittar du information och råd om det som rör begravning, gravsättning och gravskötsel.

Anmälan till Taco lov!

Anmälan till tacosmiddagen på lovsångskvällen 25/4 kl. 18.00 i Kristinebergskyrkan

Studiebesök i Barnens katedral

I Kolbergakyrkan-Barnens katedral har barnen en självklar plats i gudstjänsten. Boka studiebesök med ditt arbetslag så berättar vi om "Mässa med små och stora".

samtal

Samtalsstöd

Ibland behöver man någon att prata med. Vi har tystnadsplikt, för inga journaler och det är kostnadsfritt.

Ideell medarbetare

Vill du göra skillnad för någon? Göra en insats i ett meningsfullt sammanhang? Lära känna nya människor eller rent av har en egen idé? Då behövs du i församlingsarbetet!

Bulletinen

En tidning från Oskarshamns församling

Studiecirkel för bättre hälsa

I maj är du välkommen till en studiecirkel som bidrar med mentala verktyg och låter dig öva på medveten närvaro, vänlighet och medkänsla.

En äldre person formar ett hjärta med fingrarna mot kameran.

Gud, glädje & gemenskap

Vill du veta vad som händer in din församling, bli medlem eller se vad din kyrkoavgift räcker till? Då har du hittat rätt!

En ledare spelar stavningsspelet Hänga gubbe med barnen.

Skola - kyrka

Studiebesök och klassrumsprogram som passar skolans läroplan.

Dop, konfirmation, bröllop och begravning.

Oskarshamns församling har ett rum och ett sammanhang för livets olika skeden. Här delar vi glädjen när någon döps, konfirmeras och när ett par vigs, men också sorgen när vi begraver en vän eller anhörig.

En ung glad tjej står med sina kompisar.

Nyhetsbrev, kalender och inspiration

Följ våra olika kanaler för evenemangstips, information och inspiration.

Bulletinen

En tidning från Oskarshamns församling

En äldre person formar ett hjärta med fingrarna mot kameran.

Mer än du tror

#Gåtillkällan

I tider när rykten snabbt sprids på internet är det viktigt att kunna gå till källan och ta del av ursprungsinformationen.

GDPR - behandling av personuppgifter

Läs om hur vi skyddar dina personuppgifter och integritet genom dataskyddslagen GDPR. Här hittar du också kontaktuppgifter till dataskyddsombudet.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet