Livets skeden

Oskarshamns församling har ett rum och ett sammanhang för livets viktiga händelser. Här delar vi glädjen när någon döps, konfirmeras och när ett par vigs, men också sorgen när vi begraver en vän eller anhörig.

dopbarn i famn

Dop i Oskarshamns församling

Dopet är en kärleksgåva från Gud och ett välkomnande in i Svenska kyrkan och församlingen. Barn, unga och vuxna är alla lika välkomna att döpas i Oskarshamns församling.

Konfirmation i Oskarshamns församling

Häng med på en unik upplevelse!

vigsel och liten flicka

Vigsel i Oskarshamns församling

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Här berättar vi om vigselgudstjänsten och hur man bokar präst och kyrka. Och om andra saker du behöver tänka på inför er vigsel.

ängel på gravsten 2

Kyrkogårdsförvaltningen i Oskarshamns församling

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för begravningsverksamheten i Oskarshamns församling. Här hittar du information och råd om det som rör begravning, gravsättning och gravskötsel.

samtal

Samtalsstöd

Ibland behöver man någon att prata med. Vi har tystnadsplikt, för inga journaler och det är kostnadsfritt.

En ung glad tjej står med sina kompisar.

Nyhetsbrev, kalender och inspiration

Följ våra olika kanaler för evenemangstips, information och inspiration.