Foto: Ulla-Carin Ekblom

Konfirmation i Olaus Petri församling

Hösten 2023 startar Olaus Petri församling på norr i Örebro två spännande konfagrupper: Gamingkonfa med dataspelsträffar under skollov och Globalkonfa för dig som vill koncentrera dig på frågor om rättvisa, det mångkulturella samhället och en globaliserad värld. Båda grupperna åker på läger och en längre resa till Berlin. Välkommen!

Båda konfirmationsgrupperna är helt kostnadsfria, även resor och läger! Välkommen att läsa mer om grupperna och upplägget – och anmäler dig gör du direkt, här på webben.

Gamingkonfa

CS:GO, Overwatch, Minecraft och... Jesus?! Hur hänger det ihop? Nyfiken på svaret? Häng med årets grupp med Gaming-konfirmander! Gruppen träffas vissa lov och helger och åker på en resa till Berlin våren 2024. Gamingkonfa träffas i Olaus Petri kyrka på norr i Örebro. Begränsat antal platser.

Globalkonfa

Tanzania, New York, Filippinerna och Örebro ... Hur hör vi samman och vad skiljer oss åt? Vi är en del av ett mångkulturellt samhälle och en globaliserad värld. Vi påverkar klimatet – hur påverkar klimatet oss? Häng med i vår Global-konfagrupp och förändra världen. Vi ses en helg i månaden, åker på två läger och en resa till Berlin våren 2024. Globalkonfa träffas i Olaus Petri kyrka på norr i Örebro.

Född 2010? Vi startar flera nya konfagrupper i Örebro i höst!

Har alla samma chans? Finns Gud? Är det du som bestämmer hur du ska leva ditt liv? Får man tycka vad man vill? Stora frågor kräver stora svar. Vilka är dina? Hösten 2024 startar vi flera nya konfagrupper med olika teman i Örebro. Konfirmation är inte som du tror.

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, sportintresserad, fnissig, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.

Olaus Petri församling

Adress:
Olaus Petri kyrkogata 4,

Telefon: Informationsservice 019-15 45 00 Här kan du läsa aktuella öppetider.

E-post: olauspetri.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Olaus Petri, ring 019-15 46 61.

Kontaktlista med alla medarbetare i Olaus Petri församling

Länk till: Olaus Petri församling på Facebook
Olaus Petri församling på Instagram
Olaus Petri församlings Youtubekanal

Olaus Petri kyrka
Storgatan 40, Örebro
Kyrkan är öppen tis, ons, fre kl. 10–15, tors kl. 10–18 samt under helgerna i samband med gudstjänst

Mässa:
Söndag kl 10 Högmässa.
Onsdag kl. 7.30, torsdag kl. 18.
Bönegrupper:
Vardagar utom onsdag kl. 8. morgonbön
Måndag kl. 18 bönegrupp för föräldrar
Onsdag kl.10 Hannagruppen

Plan över kyrkan (pdf)

I Olaus Petri församling bor drygt 25.600 personer (april -22). Den är belägen i norra Örebros centralare delar. Församlingen ligger inom Örebro kontrakt och Strängnäs stift i Svenska kyrkan.

Läs mer om Olaus Petri församling