Foto: Ulla-Carin Ekblom

Konfirmation i Nikolai församling

Född 2009? Välkommen som konfirmand i Nikolai! Hösten 2023 startar två konfirmandgrupper hos oss: Estetkonfa och teckenspråkig konfa.

Alla konfirmationsgrupper är helt kostnadsfria, även resor och läger! Välkommen att läsa mer om grupperna och upplägget. Du anmäler dig här på webben.

Estetkonfa

Välkommen som estetkonfirmand i S:t Nicolai kyrka i Örebro med start hösten 2023! Vi lär känna oss själva, Gud och varandra genom skapande och olika estetiska uttrycksformer. Vi åker på läger på Solliden och sommaren 2024 bär det av till Gotland – konstnärernas ö med sin spektakulära natur.

Turkoskonfa (på teckenspråk)

Svenska kyrkan har teckenspråkig verksamhet för både stora och små i Örebro – och erbjuder också teckenspråkig konfirmation. Konfirmandstart under hösten 2024. Mer information kommer.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: