Foto: Ulla-Carin Ekblom

Född 2010? Vi startar flera nya konfagrupper i Örebro i höst!

Har alla samma chans? Finns Gud? Är det du som bestämmer hur du ska leva ditt liv? Får man tycka vad man vill? Stora frågor kräver stora svar. Vilka är dina? Hösten 2024 startar vi flera nya konfagrupper med olika teman i Örebro. Konfirmation är inte som du tror.

Många ungdomar vill bli konfirmander och unga ledare hos Svenska kyrkan i Örebro och det tycker vi är jätteroligt. Varje år erbjuder våra församlingar flera nya grupper, med olika typer av inriktningar – t.ex. Gaming, Äventyr och Ridläger för att bara nämna några. Här på webben kommer du inom kort hitta alla grupper sorterade efter tema, veckodag och församling/stadsdel.

VIP-festen ”Inte som du tror” med Lisa Ajax

Den 24 maj hålls den stora konfirmandfesten ”Inte som du tror” i Örebro, med Melloaktuella Lisa Ajax och DJ Fröding & Sis på scenen. Du som är född 2010 och bor i någon av församlingarna i Örebro pastorat får inbjudan. Håll utkik i brevlådan i slutet av april!

Allt om festen ”Inte som du tror” i Örebro 24 maj med Lisa Ajax

I år arrangeras konfirmandfesten ”Inte som du tror” för tolfte gången. Årets huvudartist är Melloaktuella Lisa Ajax! Festen vänder sig till både nuvarande konfirmander och till de ungdomar som ska börja åttan i höst. Platsen är S:t Nicolai kyrka. Inbjudan till festen skickas hem i början av maj.

Filmen och bilderna från "Inte som du tror" 2023

Den 26 maj gick konfirmandfesten ”Inte som du tror” av stapeln i Örebro, i och vid S:t Nicolai kyrka. Kolla in fotograf Ulla-Carin Ekbloms bilder, och filmfotograf Markus Petterssons film från kvällen!

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, sportintresserad, fnissig, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.

Bilden visar massor av frågetecken.

Frågor och svar om konfa

Här kan du få svar på några av de frågor som ofta ställs till oss om konfagrupper och konfirmation i Örebro.