Tumstock på plankor
Foto: Gustav Hellsing/IKON

UPPHANDLINGAR & ANBUD

Här finner du aktuella upphandlingsärenden från Norra Gotlands pastorat.

Välkommen att lämna anbud på arbeten för Norra Gotlands pastorat!
Svenska kyrkan omfattas inte av lagen (2007:1091) om offentlig upphandling (fortsättningsvis LOU). Men bestämmelserna i LOU används som vägledning när bedömningen av vilka upphandlingsförfaranden som är affärsmässiga och vilka som inte är det. I termen affärsmässighet ingår att Svenska kyrkan ska behandla leverantörer på ett likvärdigt och icke-diskriminerande sätt och genomföra upphandlingen på ett öppet sätt.

Norra Gotlands pastorat vill sluta avtal med företag som rättar sig efter internationella regelverk, vilka syftar till att skydda människor och miljö, och som uppträder ansvarsfullt mot sina anställda, det omgivande samhället och miljön.

Kraven avseende etik och hållbar social, miljömässig och ekonomisk utveckling som en leverantör ska uppfylla, framgår av ”Svenska kyrkans uppförandekod för leverantörer”. Till alla offerter ska en en signerad kopia av ”Svenska kyrkans uppförandekod för leverantörer” bifogas - hämta hem dokumentet här.

Har du frågor kring upphandlingar och offerter till Norra Gotlands pastorat, kontakta Kyrkogårds- och fastighetschef Kenneth Mars Hardingz 072-714 27 20, kenneth.marshardingz@svenskakyrkan.se

AKTUELLA PROJEKT

Othem prästgård och kyrka från söder. Prästgården är ljusgul. Kyrkans torn sticker upp högt. Snön ligger mjukt på marken.
Foto: Ole Kaspersen

SOLCELLER, CARPORT och FÖRRÅD

Anbud infordras gällande nybyggnad av carportar och förråd samt
uppförande av solcellsanläggning i Othem Prästgården 1:3
vid kyrkogård och fastighetsförvaltningens område.

Förfrågningar samt handlingar erhålls genom
Göran Andersson Visbyark AB,
E-post: goran@visbyark.se

Visning av område sker genom Christoffer Malmqvist
Fastighetsavdelningen tel. 073-8430276

Anbud skall vara beställaren tillhanda skriftligt senast 15 februari 2023.
Anbudet märks ”Nybyggnad Othem”

Norra Gotlands pastorat
att. Kenneth Mars Hardingz