Musik

Musik är viktigt i pastoratet! Församlingens psalmsång till orgel, konserter av artister i världsklass, musikelever och våra engagerade körsångare, alla bidrar de till vår gudstjänstupplevelse.

Konsert: Förklädd Gud och satser ur Guds andedräkt

Helgen 20-21 april framför körerna i Bunge, Forsa, Stenkyrka-Väskinde, Gothem och Slite tillsammans med musiker och solister en konsert utöver det vanliga.

Att sjunga i kör

Alla KAN sjunga! Ja, så är det faktiskt!
Vi har olika förutsättningar och är olika tränade och vana att sjunga, men alla kan. Att sjunga i kör är inte bara bra för att hålla sin röst i trim, det kan vara en riktig hälsokur. Det syresätter kroppen, spänningar släpper och stresshormoner minskar. Man blir glad och harmonisk av att sjunga i kör!

Det finns vuxenkörer för alla typer av sångare. Har du sjungit länge eller alltid längtat efter att börja? Välj en kör som passar din ambitionsnivå och ditt intresse.  Kontakta gärna körledaren för mer information. Eller kom och lyssna när kören är med i kyrkan!

Körerna sjunger regelbundet i gudstjänster i församlingarnas kyrkor, men kan även åka till andra församlingar och gästsjunga.

Vuxenkörer i pastoratet

Höststart för alla vuxenkörer Du är välkommen att prova våra körer - oavsett var du bor! Kom, och var med och sjung!

Barn 6-13 år

Aktiviteter efter skoltid för barn mellan förskoleklass och årskurs 6 har vi i de flesta församlingshem Det kan vara att sjunga, pyssel, lek och andakt!

Kyrkomusiker

Fårö & Bunge-Rute-Fleringe
Emelie Stolpe Marklund, organist
0498- 22 27 11, 072-7102711