Foto: Anders Alm

Nederluleå församling

Vår församling är en växtplats för alla människor. I varje människa möter vi Gud. Människors lika och unika värde ska bekräftas och försvaras i ord och handling.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Lokal kontaktperson för frågor om personuppgiftsincident

Om du har frågor om den personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp, kontakta Marjolein van der Geer, GDPR-ansvarig i Nederluleå församling, tel. 0920-27 70 13.

En man och en kvinna i ytterkläder står utomhus. Mannen håller i en bebis.

Dop

Du kanske funderar på att låta döpa dig eller kanske funderar ni på att låta döpa ert barn. Man kan döpas oavsett ålder. Om man inte döpts som barn kan man döpas som vuxen. Det är aldrig för sent. Här kan du enkelt boka doptid.

Vigsel

Att vigas eller få välsignelse över borgerligt äktenskap är ett sätt att offentligt säga ja till varandra och till ett liv tillsammans. Det är en viktig dag och ett minne för livet. Boka vigseltid här!

Afternoon Tea

Bergnäskyrkan, lördag 13 april kl. 14-16.

Messy Church i Porsökyrkan

Tisdag 16 april 2024 kl. 17-19

Messy Church i Stadsökyrkan

Fredag 26 april 2024 kl. 17-19

Messy Church i Bergnäskyrkan

Torsdag 25 april 2024 kl. 16.30-18.30

Konsert i Bergnäskyrkan

söndag 14 april kl. 16

Projektkör

Bergnäskyrkan, start 25 april kl. 18.30.

Stilla veckan och påsken i Nederluleå församling

Påsken är kyrkans största helg. Då firar vi att Jesus uppstod och besegrade döden. Följ med på en vandring från mörker till ljus genom ord och musik.

Från mörker till ljus!

Påskretreat i världsarvet Gammelstads kyrkstad 28-31 mars 2024.

Lärjungavandring

Skärtorsdagen 28 mars kl. 18, Sörbyakyrkan Antnäs

Påskdagsmässa, påskbuffé och påskkul

Söndag 31 mars kl. 11-14 i Nederluleå kyrka och Petrigården, Gammelstad.

Påskens psalmer och sånger

Musikgudstjänst i Bergnäskyrkan annandag påsk 1 april kl. 16

Sinnesro

I Boden och Luleå firar vi sinnesromässor och sinnesrogudstjänster regelbundet. Välkommen till en varm gemenskap med musik, bön, delningar, nattvard, fika och ljuständning.

Nederluleå församling tar emot Regnbågsnyckeln

Mässa i regnbågens färger i Nederluleå kyrka, söndag 11 februari 2024.

Mångfald och vidgade perspektiv

Regnbågsnyckeln - ett processarbete kring HBTQI+frågor

Två personer håller upp regnbågsflaggan mot himlen.

Hbtq i Svenska kyrkan

Svenska kyrkan ska vara en inkluderande kyrka, där hbtq-personer ska känna sig trygga och välkomna. Därför jobbar vi aktivt mot diskriminering och för inkludering.

Sjukhuskyrkan

Här finns präster och diakoner med erfarenhet av samtal, själavård i tider av sjukdom, ensamhet och olika kriser. Sjukhuskyrkan arbetar i första hand inom den slutna vården, alltså på sjukhus. Vi förmedlar kontakt med företrädare för andra religioner/kyrkor.

Suomenkielinen seurakuntatoiminta / Sverigefinsk verksamhet

Tule jakamaan arkea ja juhlaa kotoisassa porukassa!

Diakoni i centrum

En öppen verksamhet, på Nygatan 12 i Luleå, där vi välkomnar människor oavsett tro eller nationalitet. Här finns diakoner, som kan ge dig stöd, råd och hjälp i livets olika utsatta livssituationer.

Universitetskyrkan Luleå

Välkommen till Universitetskyrkan Luleå. Här är rum för dig! Vi finns till för alla, både studenter och personal. Till oss kan du vända dig oavsett religion, livsåskådning eller tro.

Skolkyrkan Luleå

Gymnasietiden är unik och viktig, då det händer mycket i livet. Vi vill finnas till för både elever och personal ute på skolan.

Personuppgiftsbehandling

Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur de används och vilka rättigheter du har.

En kvinnlig präst i ljusblå kavaj sitter i en soffa med en laptop i knät och en mobiltelefon i handen.

E-POST

Så behandlar vi dina uppgifter om du skickar e-post till oss

Visselblåsarfunktion för Nederluleå församling

En kanal där personal, volontärer och andra kan rapportera om missförhållanden i Nederluleå församling.

Svenska kyrkans offentlighetsprincip

Öppenhet och transparens är viktig för Svenska kyrkan.