Nederluleå kyrka
Foto: Urban Bergman

Gudstjänster och program

Här hittar du aktuella gudstjänster och program för den närmaste tiden. Se även kalendern för att få veta vad som händer dag för dag i församlingen.

Tänk på att det med kort varsel kan bli ändringar i program och verksamhet.
Ring församlingsexpeditionen, 0920-27 70 00, om du har frågor.

Vecka 12. Måndag 18 mars – söndag 24 mars.

Nederluleå kyrka

Kyrkan öppen måndag-onsdag kl. 11-15

Söndag kl. 11 Mässa. Hans Johansson, Kjell Lindström.

Porsökyrkan

Måndag kl.12 Lunchbön.
Måndag kl.13 Handarbetscafé.
Tisdag kl.8.15 Morgonbön.
Torsdag kl.13 Vardagscafé, tidigare Stickcafé. Här kan du samtala, skapa, fika och umgås en stund, för den som vill avslutar vi med andakt.
Söndag kl.15 Gudstjänst med små och stora. Marie Edfast, Maria Hjalmarsson. Knattekören sjunger. Vi bjuder på varmkorv kl 14.

Bergnäskyrkan

Tisdag kl.9 Morgonbön
Tisdag kl.9.30 Sång till hälsa. Anmälan till Jonas Wassermann 070-669 50 24.
Tisdag kl.13 Vardagscafé, tidigare Mångkulturella mötesplatsen.
Torsdag kl. 12 Tolvslaget. ”Med Svenska kyrkan i Utlandet” Åsa och Jan Sjöberg berättar och visar bilder. Välkommen till en gemenskap med något för både kropp och själ. Vi äter lunch och sedan dagens program därefter andakt. Lunch, kaffe och kaka kostar 60: - Kontakt: Åsa Sjöberg, diakon tel. 0920 – 27 70 63

Stadsökyrkan

Tisdag kl.13 Vardagscafé, tidigare Stickcafé. Här kan du samtala, skapa, fika och umgås en stund, för den som vill avslutar vi med andakt.

Sörbyakyrkan

Torsdag kl.12.30 Gång till hälsa
Söndag kl.10 Gudstjänst. Viktoria Rumann, Hans Johansson. Sång av Alviks blandade kör.

Benzeliusgården

Söndag kl.15 Gudstjänst. Hans Johansson, Göran Lindgren. Sångsolist Håkan Holmlund, Cellist Yvonne
Overgauuw.

Smedsbyns missionshus

Tisdag kl 13.30 Vardagscafé

Prästgården Gammelstad

Torsdag kl 10-13 Mat och prat. Du som lever i ensamhushåll är välkommen för en stunds gemenskap. Vi pratar, lagar mat och äter lunch tillsammans i Prästgården, Rutviksvägen 50, Gammelstad. Ingen
föranmälan. Kostnad 40 kr. Kontakt Birgitta Grönlund Berg tel.0920-27 70 33 eller mail:
birgitta.gronlundberg@svenskakyrkan.se

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva
En hand håller i en mobil med skärmbild om kyrkguiden som visar adressen för kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Kollekt på flera sätt

Kontanter, kort, Swish... du kan ge kollekt på olika sätt.

Appen Kyrkguiden

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.