Foto: Alex Giacomini/Ikon

Konfirmation 2023/2024

Kul att du hittat hit! Här finns olika konfirmationsalternativ för dig som börjar åttan i höst. Hoppas att du hittar något som passar dig.

Vad är konfirmation?

Konfirmation handlar om tro, hopp och kärlek. Under konfirmandtiden får du tillfälle att fundera och prata om vem du är och vad du tror på. Du får diskutera trosfrågor. Vem är Jesus? Vad står han för? Vad har det för betydelse idag? Men också grundläggande mänskliga frågor om vad som är ont och gott, kärlek, vänskap och meningen med livet.

Alla alternativ som du ser här är kostnadsfria.

Du som börjar åttan i höst kommer att få en inbjudan till konfafestivalen i Luleå torsdag 31 augusti. Kvällen avslutas med en konsert där artisten Tusse medverkar. Håll utkik i din brevlåda när skolan börjar!

Världsarvskonfirmation – i Gammelstad och på Gotland 2023/2024

Läger- och kyrkstadsliv i två av världens unika världsarv.

Idrott, media, musik, skapande.

Sommarkonfirmation 2023/2024

Du kan välja mellan idrott, musik, media eller skapande.

Friluftskonfirmation 2023/2024

För dig som gillar att vara utomhus och röra på dig.

Seglingskonfirmation 2023/2024

Följ med och segla på västkusten med början i juli eller i augusti.

Skidåkning, ungdomar

Vinterkonfirmation 2023/2024

Du kan välja Gaming eller Kropp och själ.

Anmälan är öppen!

Nu är anmälan öppen för det samiska höstlägret, konfirmationslägret och ansökan för ledare till samiska konfirmander. Anmälningsperiod 22 augusti till och med 15 september.

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.