Foto: Carina Etander Rimborg

Fässbergs kyrka - Tornrummet

Tornrummet används främst för vigslar och har en vacker utsikt över staden. Fässbergs kyrka ligger på en bergsplatå, Baaz berg, i centrala Mölndal. Adress: Terrakottagatan 3B, Mölndal. Parkering finns nedanför församlingshemmet eller i parkeringshuset nedanför kyrkan mot Mölndals innerstad.

Boka dop på webben

Här kan du enkelt hitta en tid för dop i Fässberg, Kållered och Stensjön samt göra en bokningsförfrågan.

Ett par står framme vid altaret för att gifta sig.

Boka vigsel på webben

Här kan du hitta en tid för vigsel i Fässberg, Kållered och Stensjöns församlingar samt göra en bokningsförfrågan. Hittar du ingen tid som passar så hör av dig till kansliet, så försöker vi lösa det.

Vigselring i psalmbok, skuggan av ringen har formen av ett hjärta

Bröllop – en kärleksfest

Går ni i bröllopstankar? Vill ni gifta er i kyrkan? Oavsett om ni väljer stor fest eller en högtid i all enkelhet blir bröllopet ett minne för livet. Boka er stora dag i en av våra vackra vigselkyrkor.

Kyrkor och lokaler

Hos Svenska kyrkan Mölndal finns många olika kyrkor, alla med olika historia och karaktär. Från Mölndals äldsta byggnad, Kållereds kyrka med spår från 1100-talet till kyrkor byggda på 1900-talet.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.