På en blå filt på kyrkgolvet nedanför koret sitter en kvinnlig präst. Vid hennes vänstra sida sitter en kvinnlig diakon. I bakgrunden kan man se en liten flicka på väg att klättra på knäfallet framför altaret. på bilden syns även fler små barn och deras mammor.
Foto: Magnus Aronson/IKON

Lediga tjänster i stiftet

Är du sugen på att byta arbetsplats? Här listar vi lediga tjänster i stiftets församlingar.

Kyrklig utbildning

Vill du bli diakon, musiker, pedagog eller präst? Här kan du läsa om hur du utbildar dig till de olika yrkena.

En kyrkoorganist använder orgelns fotpedaler.

Lediga jobb i församlingar, pastorat och stift i Sverige

På församlingarnas webbplatser finns lediga jobb inom yrken som bland annat präst, diakon och församlingspedagog.

Lediga jobb på kyrkokansliet i Uppsala och utomlands

På kyrkokansliet jobbar du med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan.