Foto: Tommy Hvitfeldt

Information till begravningsbyrån

Blanketter och information inför planering av begravning för begravningsbyråer och andra.

Länkar och blanketter

OBS! Glöm inte att spara ifyllbar blankett på din egen dator innan du stänger blanketten, annars kan informationen du fyllt i gå förlorad.

Bårtäcken på Kviberg

Bårtäcken som finns på Kvibergs kyrkogårds kapell S:t Olof och S:t Sigfrid. Bårtäcket kan vara fotograferat i ett annat kapell.

Bårtäcke på Fridhem

Bårtäcke som finns i Fridhems kapell på Fridhems kyrkogård. Bårtäcket kan vara fotograferat i ett annat kapell.

Bårtäcke Västra, löpare - bårtäcke på kista

Bårtäcken på Västra

Bårtäcken som finns i S:t Lukas och S:t Markus kapell på Västra kyrkogården. Bårtäcket kan vara fotograferat i ett annat kapell.

Bårtäcken på Östra

Nu finns två bårtäcken i Östra kapellet på Östra kyrkogården. Bårtäcken kan vara fotograferat i ett annat kapell.

Vit urna till ceremoni

Urnor till ceremoni

I samband med ceremoni i våra kapell kan man låna en urna i vitt eller ek.

Ljus träkista med välvt lock framför ljus tegelvägg.

Kravspecifikation för egentillverkad kista eller askurna i Göteborg

Kravspecifikationer gäller för de fall tillverkning av kista eller askurna ska ske för anhörigs eller eget framtida behov. I Göteborg gäller detta.

Fridhems kapell, interiör
Foto: Tommy Hvitfeldt

Fridhems kapell.

Se hur kapellen ser ut på insidan - gå in på sidan Kapell och ceremonilokaler här.

Gå in i Fridhems kapell och se här i 360-läge.

Nyheter ämnesområde begravningsbyrå

Begravningsavgiften för 2021 fastställd

Publicerad:

Kammarkollegiet beslutade höja avgiftssatsen med 0,3 öre till 25,3 öre per hundralapp.

Regeringen gör undantag - 20 får delta vid begravningar

Publicerad:

Begravningsceremonier undantas från maxtaket på åtta personer för allmänna sammankomster som träder i kraft på tisdag den 24 november. - Det känns som en lättnad. Det innebär att de flesta begravningsceremonier kommer att kunna genomföras, säger förvaltningschef Cissi Hammer på Göteborgs begravningssamfällighet.

Vad är okej på kyrkogården?

Publicerad:

Det finns inget enkelt svar på frågan. "Det beror på" är tydligen det bästa svaret! Dessutom kan man höra vad forskare och två av kyrkogårdsförvaltningens chefer säger.

Biskoparnas råd vid begravning

Publicerad:

Biskopsmötet har kommit med råd vid dop, vigsel och begravning. Här finns avsnittet om begravning.

Kravspecifikation för egentillverkad kista eller askurna i Göteborg